روابط عمومی وجامعه

روابط عمومی وجامعه

روابط عمومی وجامعه ایران
روابط عمومی وجامعه

روابط عمومی وجامعه

روابط عمومی وجامعه ایران

روز روابط عمومی مبارک

عزیزان روابط عمومی روزتان مبارک 


باتامل به تعاریف متنوع روابط عمومی براحتی در می یابیم که  اکثر قریب به اتفاق


 این تعاریف روابط عمومی را یک پل ارتباطی تعبیرمی کنند که به مثابه یک حلقه اثر گذار


 ،درون و بیرون یک سازمان را به هم مرتبط می سازد و در واقع 

 سعی می کنید در قالب یک


 تلاش برنامه ریزی شده و هوشمندانه سازمان و مخاطبان را در یک کنش و واکنش


 متقابل به یک نقطه تعاملی ،تفاهمی و مشارکتی نزدیک کند. شاید این تعریف دلنشین که


 به عنوان یکی از وظایف اساسی و اصلی روابط عمومی مطرح می شود و از دل آن مفاهیمی


 ازقبیل ایجاد و برقراری ارتباط و اطلاع رسانی استنباط می شود،تا حدودی آرامش


 خاطر کسانی را فراهم سازد که در چرخه درون و بیرون نظام اداری قرار دارند و از


 طرف دیگر به نوعی یک انتظار را در سطوح درون و بیرون سازمان ایجاد نماید


 که مخاطبان خواه در خارج سازمان وجود داشته باشند و خواه در داخل سا زمان 



 

 از این پل برای رسیدن به اهداف و خواسته های معقول و منطقی خود استفاده نمایند


 و به نحوی نیازهای اطلاعاتی و ارتباطی خود را در چارچوب و ضوابط تعین شده سازمانی بر آورده کنند .


 اما تحقق این مطلب از دو زاویه درخور بررسی است، یکی مقوله قابلیت روابط عمومی 


 ونکته دیگر مقوله عاملیت روابط عمومی . در واقع با اتکاءبه این دو اصل می توان


 به مفهوم علمی و کاربردی این پل ارتباطی پی برد،ضمن آنکه باید خاطر نشان ساخت عاملیت و قابلیت


 در روابط عمومی به عنوان دو محور اساسی در گردش چرخهای فعالیت روابط عمومی


 محسوب می شوند و در واقع بدون حضور یکی از این محورها امکان موفقیت روابط عمومی 


 میسر نخواهد بود و به نوعی، به جای آنکه روابط عمومی تبدیل به پل ارتباطی مناسب


 برای تسهیل و تسریع روابط تفاهمی و تعاملی شود، به یک معبر اسقاطی که هر لحظه امکان فرو ریختن


 آن می باشد مبدل می شود و به مرور، به واسطه عدم اقبال عمومی حکم یک راه متروکه را خواهد یافت .


چنانکه درحال حاضر این مشکل متوجه روابط عمومی ها شده وشاید نتوانسته اند در روابط اجتماعی و


 سازمانی به عنوان یک پل مطمئن ،محکم و مناسب برای مخاطبان سازمانی محسوب شوند 


و به عبارت دیگر هنوز مردم از این نهاد اجتماعی نتوانسته اند بدرستی استفاده نمایند


بنابراین آنچه که از آن به عنوان پایه های پل ارتباطی تعبیر کرده ایم، در مفهوم قابلیت و


 عاملیت روابط عمومی متصور می شود مشروط بر اینکه بتوانیم شرایط را


 برای عینیت بخشی به مسائل ذهنی در قلمرو روابط عمومی فراهم سازیم.      


اما آنچه که به عنوان قابلیت روابط عمومی می توان فهرست واربه آن اشاره کرد 


عبارت است از : 


1-نیروی انسانی متخصص،آگاه و آشنا به روابط عمومی باتحصیلات دانشگاهی مرتبط و دارای تجارب مفید .  


2-استفاده از ابزار و سازو کارهای جدیدو تکنولوژی و فناوری روز.


3-حضور مدیر روابط عمومی قوی ،کارآمد و مسلط به امور .


4-استفاده از فنون و روش های جدید در عرصه ارتباطات و اطلاع رسانی.


5-ایجاد شرایط محیطی مناسب و مطلوب .


6-اجرای نظام های مدیریتی نوین در عرصه روابط عمومی .


7-امکان برقراری ارتباطات صحیح ، اصولی و علمی بر اساس تفاهم،تعامل 


و مشارکت بامخاطبان درون و برون سازمانی.


8-امکان اطلاع رسانی و ارتقاءبخشی آگاهی مخاطبان و رفع نیاز های اطلاعاتی آنان . 


9-قدرت پاسخگوئی،شفاف سازی و تنویر افکار عمومی.


10- قابلیت مردم مداری ،مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع.  


11- قدرت مدیریت بحران ،زمان ،بهبود کیفیت و کمیت و بهروری .


12-امکان سنجش و تحلیل افکار عمومی و اطلاع از خواسته ها ،انتظارات و د یدگاههای مخاطبان درجهت تحقق اهداف 


سازمان و خواسته های مخاطبان . 



 

نظرات 1 + ارسال نظر
سعید جمعه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 16:09 http://said.blogfa.com

روزتان مبارک نوشته های جالبی داری موفق باشین

مرسی ازاظهارلطفتان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد