روابط عمومی وجامعه

روابط عمومی وجامعه

روابط عمومی وجامعه ایران
روابط عمومی وجامعه

روابط عمومی وجامعه

روابط عمومی وجامعه ایران

بخش دوم(هنردرروابط عمومی)

6  چنانچه جامعه ای از آثار هنری خالی باشد،در زندگی فردی و اجتماعی آن خلاء عظیمی به وجود خواهد آمد.  همانگونه که اگر روابط عمومی را حذف کنیم، زندگی موازنه خود را از دست میدهد.  زندگی بدون رنگ، بدون شعر،  بدون معماری، بدون نقاشی، بدون  

 موسیقی، سینما و تئاتر و دیگر ابزارهای هنری ناقص خواهد بود. کمبود آن انسان را در خلاء رها خواهد کرد.  

7.   هنر ضرورت یک جامعه است.  ضرورتی است که در جهت رشد و باروروی اندیشهها و فرهنگ و زندگی، جاری و ساری است. 

8.  هر نوع هنری حتی اگر از نوع سطحیترین هنرها باشد، در صورتی که در خدمت فکر و اندیشه درآید قابل توجه است. اما اگر هنر در خدمت فکر و اندیشه نباشد، باید آن را فراموش کرد. 

9.  هنر را نمیتوان در قرنطینه نگه داشت.  هنر همیشه پابرجاست.  مثل یک کوه مقاوم و استوار است و فرهنگسازی میکند و زایش دارد.  

10.  هنر باید ضمن حفظ جنبه های هنری خود، پیشگام مردم و جامعه حرکت کند. هنر نمیتواند پسگام مردم باشد.  حتی هنری که همگام با مردم باشد هنر واقعی نیست.  هنرمند باید بتواند از مردم پیشی بگیرد و به جامعه نگاه کند، او باید پیشقراول باشد. خطر کند و جان ببازد و لذت جان باختن را در آگاه کردن مردم پیدا کند و جامعه را بسوی بالا و بالاتر هدایت کند. هنرمندی که گام به گام با مردم حرکت میکند،  هنرمند نیست.  دستگاه ضبط کننده است. تکنولوژی است. تصویربردار و صدابردار است.  صنعت است. هنر مند باید خلاقیت داشته باشد. 

11.  هنر از دل مردم میجوشد. اما هنرمند چیزی به مردم میدهد که یا نمیدانند یا کمتر میدانند و معمولاً  بیتوجه از آن عبور کرده اند.  هنرمند در دل مردم مکث ایجاد میکند.  آنها را متوقف میسازد.  آنها را به تفکر دوباره وامی دارد. آنها را به خانه تکانی فکر و اندیشه و دل وا میدارد. 

12.  آثار هنری تجارب انسانی است که شکل گرفته اند و ما از دریچه حواسمان به آنها مینگریم و لذت میبریم.  هر اثری براساس قواعد زمان و مکان و تمدنی خاص بنا شده است.      روابط عمومی هنر است، هنر درک همه این مفاهیم، کارشناس روابط عمومی باید مثل هنرمند رفتار کند هنرهایی چون سینما، تئاتر،  تلویزیون، رادیو، موسیقی، شعر،  معماری، نقاشی،  مجسمه سازی، طراحی،  گرافیک،  کاریکاتور، عکاسی، سرود و ... . 

 3. پیشینه هنر و مهم ترین مکاتب هنری 

  تقسیم بندی گفته شده در قسمت قبل بسیار کلی بود. در این فصل ابتدا به صورت اجمالی  پیشینه هنر بررسی می شود و سپس به تفکیک به مهم ترین مکتب ها اشاره می شود. 

     هنرمندان در طول تاریخ اغلب آثار هنری خود را بر زمینه هایی چون دیوار غارها سخره های سنگی ظروف سفالی و غیره ثبت میکردند . مشاهدات هنرمندان گاه به صورت دید عینی یا طبیعت گرا بود و گاهی به صورت تصاویر ذهنی که اغلب در دنیای تخیل شکل می گرفت. 

     اولین گرایش نقاشی با دید عینی در یونان باستان بوجود آمد هنرمندان یونانی به نمایش طبیعت علاقه خاصی داشتند تجربیات یونانیان بعدها به دست رومیان کاملتر شد . رومیان به نقاشی صحنه های روزمره علاقه خاصی داشتند نقاشان رومی با کوچک کردن پیکره و عناصانواع هنر 

از نظر ارتباط با مخاطبین هنر به سه دسته تقسیم می شود

1 -        هنر متعالی: هنری است که مربوط به جوشش استعدادهای درونی یک هنرمند می شود ، دارای پیچیدگی است و برای همه قابل فهم نیست، پیروان آن کمتر است، گرانقیمت است، محدود است، قابل دسترسی نیست، مخاطب کمتری از آن لذت می برد، بیشتر مربوط به قشر نخبه ، دانشمند، هنرمند و پولدار جامعه است، تخصص و انفرادی است. 

.      2هنر عامه پسند: مربوط ب  ه قشر متوسط به بالای جامعه است، سرگرم کننده است ، مردمی است، مخاطب را ارضاء می کند، هزینه ی کمی دارد، قابل دسترسی است، نیاز به جمع مخاطبان دارد، تخصص نیاز ندارد. 

3.      هنر مبتذل: فقط و فقط تجاری است، سطح بسیار پایینی دارد، از لحاظ مخاطب بعد از هنر عامه پسند قراردارد، رسانه ها برای بدست آوردن منابع مالی و استمرار آن وابسته به آگهی ،تبلیغات و بازخورد هستند بنابراین نیاز دارند که مخاطبانشان زیاد شوند ، بنابراین روی به هنر مبتذل و هنر عامه پسند می آورند. 

هنرهای هفتگانه 

1- هنر های دستی : مثل مجسمه سازی ، قالی بافی ، منبت کاری ، شیشه گری و ... 

2- هنرهای ترسیمی : مثل خط و نقاشی 

3- هنر موسیقی : چهار عنصر مهم در هنر موسیقی شامل : سازنده ی ساز ،خواننده ،رهبر گروه و آهنگساز. 

4- هنر معماری : هنری است که  از طراحی ، نقشه کشی ، تا اجرای یک اثر هنری را شامل می شود و می خواهد فضا را در سه بعد برای بیننده به ترسیم کند 

5- هنر حرکات نمایشی: مثل حرکات آکروباتیک ، رقص و ... 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد